İstanbul'daki ilk Grafik ve Animasyon Yüksek Lisans Programı Işık Üniversitesi'nde açılıyor
BackGrafik ve Animasyon alanında kariyer yapmak isteyenler için artık üniversite bünyesinde bir yüksek lisans programı mevcut. Işık Üniversitesi'nde 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında açılacak Bilgisayarlı Grafik ve Animasyon Yüksek Lisans Programı'nın ekibinde Shrek, Kayıp Balık Nemo, Arabalar gibi dünyaca ünlü filmlerde çalışan görsel efekt ustası Erdem Taylan da yer alıyor. Program, İstanbul'da ilk defa Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nde açılacak.
Işık Üniversitesi, dünyanın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan Bilgisayarlı Grafik Animasyon ve Oyun teknolojilerinde uzmanlaşmış, akademik ve profesyonel projeler geliştirecek insan gücüne yatırım yapıyor. Dünya genelinde yüz milyarlarca dolarlık hacme sahip olan animasyon ve oyun sektöründe Türkiye'nin de söz sahibi olabilmesi için gerekli yetişmiş insan gücüne duyulan ihtiyacı gören Işık Üniversitesi, "Bilgisayarlı Grafik ve Animasyon Yüksek Lisans Programı"nı açıyor.
İlk etapta yüksek lisans programını hayata geçiren Işık Üniversitesi, ön lisans ve lisans programı olarak da Bilgisayarlı Grafik ve Animasyon bölümlerini açmaya hazırlanıyor.
Grafik ve Animasyon teknolojilerinin disiplinlerarası ilişki içinde olduğu Bilgisayar Mühendisliği, Enformasyon Teknolojileri, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Programı gibi programlara sahip olan Işık Üniversitesi, Grafik ve Animasyon Yüksek Lisans Programı ile yazılım ve tasarım alanlarında iddialı bir program sunuyor.
Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü "Prof. Dr. Mustafa Karaman" tarafından sürdürülen program hazırlık çalışmalarına, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi ve Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Koordinatörü "Doç. Dr. Veysi İşler" ile Shrek, Kayıp Balık Nemo, Arabalar ve AROG gibi animasyon filmlerin yapımında çalışan animasyon ve görsel efekt sanatçısı "Erdem Taylan" da danışman olarak destek veriyor.
Bilişim sektörünün bilgisayarlı grafik ve animasyon alanındaki akademik gereksinimini Bilgisayarlı Grafik ve Animasyon programı ile karşılamayı hedefleyen Işık Üniversitesi, Türkiye çapında üç üniversitede bulunan, İstanbul'da ise ilk defa Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü'nde açılanacak programla, bilişim teknolojileri alanında yaratıcı ve yenilikçi fikirleri ülkemize kazandıracak.
Bilgisayarlı grafik ve animasyon nedir?
Bilgisayar ortamında nesne, bilgi ve olguların görsel olarak ifade edilmesi ve sunulması olan grafik ve animasyon teknolojisi, görselleştirmeden analize, tasarımdan uygulamaya, filmlerden oyunlara, eğitimden üretime, internet teknolojilerinden ara yüzlere kadar yaşamın hemen her alanında uygulanan çözümler üretiyor.
Bilişimden grafiğe, öyküden müziğe, bilim ve sanatın birçok alanından nitelikli insan gücünü bir araya getiren grafik ve animasyon sektörü son yıllarda devasa gelişmeler göstererek başlı başına bir endüstri haline geldi.
Günümüzde, kullandığımız cep telefonunun ara yüzünden, oynanan oyunların grafiklerine, izlediğimiz filmlerdeki görsel efektlerden, reklamlardaki üç boyutlu karakterlere, mimari görselleştirmelerden, görsel eğitim yazılımlarına değin birçok alanda karşımıza çıkan bilgisayarlı grafik ve animasyon sektörü dünya ölçeğinde ilgi gören disiplinlerarası bir meslek halini aldı.
Grafik ve animasyona Asya'da büyük rağbet var
Grafik ve animasyon, internet, bilişim, kültür, eğlence, eğitim-öğretim, sağlık, çevre ve savunma-güvenlik gibi alanlarda yenilikçi çözümler üretirken, birçok teknik ve sanatsal öğeyi birleştiren ileri teknolojisiyle dünya üzerinde en çok yatırım yapılan alanlardan biri olarak dikkati çekiyor.
Bilgisayarlı grafik, animasyon ve oyun teknolojilerinin pazar payı her yıl büyüyor. Sadece dijital oyunların dünya genelindeki pazarının 2014 yılında 86 milyar doları aşacağı ifade ediliyor. Yetişmiş insan gücünün yoğun olarak yer aldığı grafik ve animasyon sektörü, ortaya çıkarttığı ürünlerle ülke ekonomilerine katkı sağlıyor. Bilişim sektörünün parlayan yıldızı olan grafik ve animasyon Amerika, Kanada ve Avrupa ülkeleri gibi gelişmiş ülkelerde öncelikli sektörlerden olup Türkiye'nin "Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi"nde belirlenmiş sekiz öncelikli bilim-teknoloji alanı kapsamında yer alıyor.
Sadece oyun başlığında 200 milyon dolarlık bir sektör hacmine sahip olan Türkiye'ye yeni pencereler açacak olan sektör, genç ve dinamik nüfusuyla, oyun teknolojileri ve animasyona duyulan yoğun ilgiyi de arkasına alarak, grafik ve animasyon üreten ülkeler arasına ülkemizi yazdıracak.
"Bilgisayarlı Grafik ve Animasyon Yüksek Lisans Programı'na kimler başvurabilir?"Işık Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından bu yıl öğrenci alacak olan programa, alan sınırlaması olmaksızın lisans eğitimini almış tüm alanlardan mezunlar başvurabiliyor. Yüksek lisans programı kapsamında öğrencilerinden doğrusal cebir ve programlama altyapısı bulunan öğrenciler doğrudan yüksek lisans derslerini alırken, gerekli altyapıya sahip olmayan öğrencilere iki lisans dersi yine program dâhilinde veriliyor. Tezli ve tezsiz biçimde ve tümüyle İngilizce ele alınacak programda öğrenciler, grafik-animasyon veya oyun teknolojileri alt alanlarından birini seçerek çalışabilecekler.
Dünya ölçeğinde hızla gelişen grafik ve animasyon teknolojileri gerek akademik gerekse mesleki anlamla cazip bir seçenek olarak gençlerin önünde duruyor.
Alanlarında uzman ve deneyimli akademisyenlerce yürütülecek program, zaman ve ulaşım sorunu nedeniyle yüksek lisans eğitimini erteleyen öğrencileri rahatlatacak imkânları da sunuyor. Hafta sonları ve akşam saatlerinde yapılan dersler, İstanbul'un ulaşım olanakları açısından en çok seçeneğe sahip Işık Üniversitesi Maslak kampüsünde gerçekleştirilecek.
Işık Üniversitesi güz dönemi yüksek lisans başvuruları 24 Eylül 2012 tarihine kadar, Işık Üniversitesi Maslak ve Şile kampüslerinde bulunan öğrenci işleri daire başkanlıklarına yapılabilecek.
Yüksek lisans başvuru yapacak öğrenciler, yüksek lisans burslar ve daha ayrıntılı bilgiye Fen Bilimleri Enstitü sayfasından ulaşabilirler. Fen Bilimleri Enstitüsü Web Sitesi